Staatssecretaris Jo-Annes de Bat heeft gezegd dat hij nog geen voorkeursoptie kiest voor de uitbreiding van industrie en energie rond Moerdijk. In een bestuurlijk overleg volgende week wil hij onderbouwen waarom het recent toegevoegde scenario waarin het dorp behouden kan blijven, realistisch is.
“We gaan nu nog niet kiezen voor een scenario,” aldus De Bat.
De Bat, CDA-bewindsman verantwoordelijk voor de energietransitie, benadrukte dat hij de gemeente hard nodig heeft. “We hebben de gemeente cruciaal hard nodig,” zei hij, en hij wil de argumenten zodanig presenteren dat het bestuur vertrouwen krijgt.





