Acteur Thijs Römer, veroordeeld voor een zedenmisdrijf, gaf zondagavond in een klein studiocomplex in Amsterdam-Noord zijn eerste theatervoorstelling over zijn gevangeniservaring. De voorstelling, getiteld 'Een vorm van Eenzaamheid,' gaat over zijn maandlange verblijf in de cel en zijn schuldbesef.
Römer zei tijdens de show herhaaldelijk 'het spijt me' en gaf toe berichten te hebben gestuurd die 'absoluut niet konden' en zich schuldig te hebben gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag. Buiten het theater demonstreerden enkele mensen met bordjes met teksten als 'Misbruik is geen verdienmodel.' De voorstelling zorgt voor discussie en woede; sommigen beschouwen het bijwonen ervan als medeplichtigheid.

