Het treinverkeer in Nederland is volledig hervat na een landelijke ov-staking op 24 juni 2026, aldus een woordvoerder van de Nederlandse Spoorwegen (NS). De staking legde het openbaar vervoer plat van 04:00 tot 08:00 uur.
Volgens de NS rijden de treinen inmiddels weer volgens de dienstregeling. De werkonderbreking trof ook bussen, trams en metro's in het hele land, maar details over andere vervoersmiddelen waren niet direct beschikbaar.
De staking was georganiseerd door vakbonden die betere arbeidsomstandigheden en hogere lonen eisen. Verdere onderhandelingen tussen vakbonden en werkgevers worden verwacht.


