Rijkswaterstaat heeft het hitteprotocol op de weg op 24 en 25 juni 2026 uitgebreid naar heel Nederland. De maatregel moet automobilisten beschermen tegen langdurige blootstelling aan hoge temperaturen op heet asfalt.

Volgens het protocol worden bestuurders die pech krijgen snel naar een tankstation of parkeerplaats gebracht. Een woordvoerder zei dat het doel is om te voorkomen dat iemand onnodig lang op het warme asfalt staat.