Catharina, prinses van Wales, heeft de National Three Peaks Challenge volbracht: binnen 24 uur beklom ze de hoogste bergen van Schotland, Engeland en Wales om geld in te zamelen voor het Royal Marsden Cancer Charity. Ze begon de uitdaging op zaterdagavond en werd door een team van Kensington Palace tussen de locaties gereden, terwijl ze de beklimmingen alleen voltooide.
Op sociale media plaatste Catherine een foto vanaf de top van Ben Nevis en schreef: “Ik ben de National Three Peaks Challenge aangegaan, niet alleen als fysieke uitdaging, maar ook als een kans om het leven voorbij de diagnose te verkennen en iets terug te doen.” Met de uitdaging wilde ze het belang van holistische zorg onder de aandacht brengen.
“Kanker heeft niet alleen gevolgen voor het lichaam. Het verandert hoe je denkt en voelt en heeft grote invloed op elk aspect van je leven. Ik weet dit uit eigen ervaring, en ik weet ook dat het traject tijdens en na de behandeling meer vereist dan alleen medicijnen”, schreef de prinses.
In 2024 werd bij Catherine kanker vastgesteld en onderging ze chemotherapie. In januari 2025 maakte ze bekend in remissie te zijn. Na de uitdaging werd ze opgewacht door haar man prins William, hun kinderen, haar ouders en broer, meldden Britse media.






