PostNL maakte op 23 juni 2026 een loonsverhoging van 7% voor postbezorgers bekend voor de komende twee jaar, de nieuwste in een reeks verhogingen die over vijf jaar oplopen tot 40–50%. Het bedrijf noemde de onmisbaarheid van het personeel en de krappe arbeidsmarkt als redenen.
De loonsverhoging valt samen met een rechtszaak waarin PostNL €68 miljoen overheidssubsidie eist om verliezen op postbezorging te dekken. Het bedrijf kreeg onlangs een boete van €7 miljoen omdat het in 2023 niet voldeed aan de norm van 95% tijdige bezorging, wat het averechts noemde.
De postdivisie boekte vorig jaar een bedrijfswinst van €2 miljoen op een omzet van €1,3 miljard. De totale loonkosten stegen minder sterk door afvloeiing van personeel. De verhoging van 7% wordt deels gezien als een zoenoffer voor de invoering van een tweedaags bezorgmodel volgende week.
