Op 23 juni 2026, terwijl Parijs te maken had met snikhete temperaturen, werd het monumentale Canal Saint-Martin een populaire toevluchtsoord voor bewoners en toeristen die verkoeling zochten. Mensen verzamelden zich langs de waterweg om af te koelen en te genieten van de sfeer.
Het kanaal, bekend om zijn schilderachtige sluizen en ijzeren voetbruggen, bood een natuurlijke verlichting van het hitte-eilandeffect van de stad. Bezoekers werden gezien die hun voeten in het water dompelden, picknickten op de oevers en verschillende vrijetijdsactiviteiten ondernamen.
Hoewel de temperaturen in de Lichtstad hoog opliepen, bood het Canal Saint-Martin zowel fysieke verkoeling als een levendige sociale omgeving, wat een gangbare reactie is op zomerse hittegolven in stedelijke gebieden.
