Werknemers in het openbaar vervoer hebben op 24 juni 2026 van 04:00 tot 08:00 gestaakt uit protest tegen de bezuinigingen van het kabinet op de sociale zekerheid. De staking legde de ochtendspits plat, waardoor veel reizigers geen gebruik konden maken van bus, tram en trein.

Een verraste jongere vertelde aan lokale media: "Ik wist het niet!" De staking was georganiseerd door vakbonden in het OV, die stellen dat de bezuinigingen essentiële diensten en de banen van werknemers schaden.