De zogenoemde Oranjebus, een fel oranje feestbus die begon als een geintje tijdens het EK van 2004, is in de Verenigde Staten een absolute hype geworden, volgens de makers.
De bus ontstond toen een groep vrienden een oude bus oranje verfde en op een parkeerplaats zette tijdens het EK 2004. 'We speelden wat muziek,' herinnert een van hen zich. Het idee sloeg aan en de Oranjebus trekt nu enorme menigten bij evenementen in de VS.
'Het is vreselijk uit de hand gelopen,' vertelden de makers aan RTL-Z, over de onverwachte omvang van de hype rond de Nederlands getinte bus.



