Op 24 juni 2026 meldde de Nederlandse Spoorwegen (NS) dat treinstations in het hele land leeg waren als gevolg van een staking in het openbaar vervoer. Volgens een woordvoerder van NS waren de stations "uitgestorven" omdat reizigers goed waren geïnformeerd en besloten niet te komen.
De woordvoerder zei dat de staking leidde tot een verlaten tafereel op stations door het hele land, met vrijwel geen reizigers. NS schreef de rustige omstandigheden toe aan effectieve communicatie met reizigers voorafgaand aan de staking.


