Op 24 juni 2026 leidde een staking in het openbaar vervoer tot nagenoeg lege stations in heel Nederland, aldus een woordvoerder van de NS. De woordvoerder omschreef de situatie als "uitgestorven" en zei dat reizigers goed waren geïnformeerd en niet naar de stations waren gekomen.