Op 23 juni 2026 bereidt Nederland zich voor op een superhittegolf, waarbij gemeenten en organisaties maatregelen nemen om het extreme weer aan te pakken.

De voorbereidingen volgen op voorspellingen van een langdurige periode van intense hitte, waardoor zowel publieke als private entiteiten hun hitteplannen activeren.

Lokale overheden en instellingen richten zich op het waarborgen van de veiligheid en het welzijn van inwoners tijdens de verwachte extreme omstandigheden.