Chef-kok Wilco Berends en zijn brigade van het met een Michelinster bekroonde restaurant De Nederlanden in Vreeland verkoelen zich met een duik in de Vecht. Bij temperaturen van 38 graden op 25 juni 2026 nam het keukenteam tussen de lunch- en dinerservice een pauze om in het water af te koelen.
Het restaurant, een van de meest prestigieuze van Nederland, bleef onder de hitte hard doorwerken. De duik in de Vecht is een verfrissend ritueel geworden tijdens de hittegolf, waardoor de brigade energie overhoudt voor de avondservice.





