Mercedes kan teamorders opleggen aan coureurs Kimi Antonelli en George Russell als een van hen duidelijk sneller is en het team onder druk staat van concurrenten, zei WK-leider Antonelli donderdag voorafgaand aan de Grand Prix van Oostenrijk. De waarschuwing volgt op een vergadering met teambaas Toto Wolff nadat het duo elkaar bestreed in Barcelona, waar Lewis Hamilton van profiteerde.
Antonelli, die 41 punten voorsprong heeft op Hamilton in het klassement, bevestigde dat Wolff “heel duidelijk” was over de verwachtingen van het team. “Als we weer in een situatie zoals in Barcelona terechtkomen, onder druk van onze rivalen, dan komt er een teamorder, vooral als een van de twee auto's sneller is,” legde Antonelli uit. Hij voegde eraan toe dat als ze zonder externe druk racen, ze vrijuit kunnen strijden zoals in Montreal.
De stap onderstreept de focus van Mercedes op het maximaliseren van punten terwijl Antonelli jaagt op zijn eerste titel, met Hamilton als zijn grootste uitdager na diens overwinning in Barcelona. Wolff sprak na de Spaanse Grand Prix zijn ongenoegen uit over het gevecht tussen Antonelli en Russell, waardoor ze tijd verloren aan Hamilton.






