De fabrikant van de Leopardtank bereidt een beursgang voor, een ontwikkeling die wordt gezien als een test voor de Europese defensie-industrie. Het bedrijf, een belangrijke leverancier voor NAVO-legers, wil kapitaal ophalen voor expansie te midden van toenemende geopolitieke spanningen.

Volgens De Volkskrant biedt de beursnotering beleggers de kans om in te stappen in een van Europa's leidende producenten van pantservoertuigen. De Leopard 2 wordt gebruikt door diverse krijgsmachten, waaronder Duitsland, Nederland en andere NAVO-landen.

De beursgang vindt plaats op een moment dat de Europese defensiebudgetten stijgen en overheden hun eigen productiecapaciteit willen versterken. Analisten zullen de beursintroductie nauwlettend volgen als indicatie van het vertrouwen van beleggers in de defensiesector.