Koning Willem-Alexander heeft vorige week zijn eerste vlucht als gastvlieger gemaakt in een Airbus A321 van KLM, meldt De Telegraaf. De koning neemt ongeveer eens per twee weken plaats in de cockpit.

Deze vlucht maakt deel uit van een grote overgang bij KLM, waarbij de luchtvaartmaatschappij overschakelt van Boeing naar Airbus. De omscholing van de koning is een onderdeel van deze immense operatie, die miljoenen euro's kost om piloten om te scholen.

De overstap naar Airbus brengt hoge kosten met zich mee, aldus het bericht. De koning, die in het bezit is van een privévliegbrevet, vliegt af en toe als gastvlieger voor KLM.