Bondscoach Ronald Koeman heeft aangegeven dat het Nederlands elftal de laatste groepswedstrijd tegen Tunesië wil winnen om als eerste te eindigen in de poule. Hij houdt daarbij geen rekening met de mogelijke tegenstander in de zestiende finales en vindt het niet nodig om spelers rust te gunnen.

Op een persconferentie zei de 63-jarige oefenmeester dat het team steeds beter wil worden op het WK.

“We willen goed voetbal spelen en een goede uitslag neerzetten,” aldus Koeman.

Hij gaf toe dat de uitslag van Japan tegen Zweden ook van belang is, maar benadrukte dat het belangrijkste het eigen spel is.

“Het belangrijkste zijn wij zelf,” voegde hij eraan toe.