De gemeente Heerlen heeft dit jaar opnieuw koeltekamers geopend voor kwetsbare inwoners, net als vorig jaar. De actieve communicatie hierover kwam echter pas op gang na dagen van hitte en na vragen van de gemeenteraad.
De koeltekamers hebben beperkte openingstijden, wat vragen oproept over de toegankelijkheid voor de meest kwetsbaren. Door de vertraagde communicatie waren veel inwoners niet op de hoogte van de beschikbaarheid van de koelkamers tijdens de recente hittegolf.
De gemeente heeft nog niet gereageerd of de communicatie in de toekomst zal worden verbeterd of de openingstijden worden verlengd.


