Jory Bosman (47) uit Hengelo heeft scherpe kritiek geuit op het lokale maaibeleid, omdat losliggende grasaren volgens haar een gevaar vormen voor dieren. Ze stelt dat de grond bezaaid ligt met de scherpe sprieten, ondanks de verzekering van de gemeente dat er goed wordt gemaaid en opgeruimd.

Bosman zegt tegen Tubantia dat ze zich 'mateloos' ergert en dat ze elke dag een grasaar uit de vacht van haar hond moet trekken. De aren kunnen bij huisdieren verwondingen veroorzaken doordat ze in de huid boren.

De gemeente Hengelo houdt vol dat het maaien adequaat gebeurt en dat al het maaisel wordt verwijderd. Bosman bestrijdt dit echter en benadrukt dat de buurt vol ligt met het gevaarlijke plantmateriaal.