Groningen opent op zaterdag 27 juni 2026 feestelijk het nieuwe busstation. Ter gelegenheid van de opening is er een nostalgische fototentoonstelling die terugblikt op de strippenkaarttijd, een begrip uit het Nederlandse openbaar vervoer.
Het oude busstation is door de jaren heen meerdere keren verbouwd en kende verschillende gedaanten. De expositie toont deze historische beelden, die bezoekers herinneren aan de tijd dat reizigers met een strippenkaart per rit een strookje afknipten.
De feestelijke opening trekt naar verwachting veel inwoners en vervoersliefhebbers, en markeert zowel een nieuw tijdperk voor het knooppunt als een eerbetoon aan het verleden.


