FC Twente-technisch directeur Erik ten Hag heeft op 27 juni 2026 de komst van spits Wout Weghorst verdedigd en gezegd dat hij de kritiek niet begrijpt. De transfer is de meest besproken overgang van deze zomer, waarbij sommigen vraagtekens zetten bij de terugkeer van de ervaren aanvaller.

Ten Hag zei tegen regionale media dat hij de scepsis rond Weghorst niet snapt. 'Dit heeft Twente juist nodig', benadrukte hij, wijzend op de waarde van ervaring en leiderschap in de selectie.

Weghorst, een oud-speler van FC Twente, keert na buitenlandse avonturen terug in de Eredivisie. De technisch directeur wil met zijn uitspraken de fans geruststellen en de focus verleggen naar het komende seizoen.