De documentaire Eat More Trees, gepubliceerd op 24 juni 2026, stelt dat intensieve landbouw de bodem uitput, maar biedt hoop door middel van regeneratieve praktijken. De film laat zien hoe rijen bomen op landbouwgrond de bodem gezonder maken, gewassen sterker en de omgeving koeler.
Boeren in de documentaire beschrijven hoe het planten van bomen hun land verbetert. Een boer zegt: 'De natuur komt me zeggen dat ik goed bezig ben,' wat een verschuiving naar duurzamere methoden weerspiegelt.
De documentaire presenteert regeneratieve landbouw als een oplossing voor milieuproblemen, met nadruk op de rol van bomen bij het creëren van veerkrachtige landbouwsystemen.


