Bondscoach Hong Myung-bo van Zuid-Korea is op 28 juni 2026 opgestapt na de uitschakeling van het land in de groepsfase van het WK voetbal in de Verenigde Staten, Canada en Mexico. Het persbureau Yonhap meldde zijn vertrek zondag.

Zuid-Korea eindigde als derde in groep A met drie punten, na een overwinning op Tsjechië en nederlagen tegen Mexico en Zuid-Afrika. Het team behoorde niet tot de beste acht nummers drie die doorgingen naar de knock-outfase.

Hong, die ook bondscoach was op het WK van 2014 en toen eveneens opstapte na uitschakeling in de groepsfase, neemt de verantwoordelijkheid voor de vroege uitschakeling. President Lee Jae-Myung noemde het mislopen van de knock-outfase op X "absurd" en gaf de organisatie en staf de schuld.