De Engelse middenvelder Jude Bellingham werd in de WK-wedstrijd van 2026 tegen Ghana verkozen tot man van de wedstrijd, maar de 22-jarige vond die onderscheiding onverdiend. Volgens De Telegraaf zei Bellingham na afloop: 'Dit verdien ik niet.'

De FIFA-prijs liet de Engelsman koud, ondanks zijn optreden in de wedstrijd op 24 juni 2026. Bellinghams reactie duidt op ontevredenheid over zijn eigen spel of het idee dat een teamgenoot de eer verdiende.

Engeland nam het in een groepswedstrijd op het WK op tegen Ghana, waarbij Bellingham een sleutelrol speelde. De zelfkritische opmerkingen van de middenvelder weerspiegelen zijn hoge eigen normen.