Een basisschool in Wilderen heeft meer dan 5.300 kilo gebruikte batterijen ingezameld tijdens een schoolbrede recyclageactie. Als beloning krijgt de school een nieuw evenwichtsparcours voor de speelplaats en mag de winnende klas op frietjes bij een lokaal friethuisje. De actie was onderdeel van de jaarlijkse Bebat-campagne om leerlingen bewust te maken van recyclage.
De klas van meester Karel (vierde leerjaar) was de grote winnaar met 2.153 kilo batterijen, gemiddeld 98 kilo per leerling. Leerlinge Delfine verzamelde alleen al ongeveer 1.000 kilo door haar familie en kennissen te vragen. De klas kreeg een uitstap naar Friethuisje Eddy van het oudercomité.
Het totaal van 5.302,93 kilo overtrof alle verwachtingen. De school kreeg ook een nieuwe bank en een evenwichtsparcours. De strijd was spannend: kleuterklas K3 werd tweede met 1.052 kilo en klas G3 derde met 657 kilo.






