De Apeldoornse koffiebranderij en -winkel Kaldi is failliet, meer dan een maand nadat de eigenaar op Facebook plaatste dat de zaak de volgende dag weer open zou gaan. Het bericht, waarin stond "Vandaag wegens privéomstandigheden gesloten, morgen zijn we er weer!", bleek de laatste communicatie van het bedrijf te zijn.
Het faillissement werd bevestigd door de Kamer van Koophandel. Kaldi was een begrip in Apeldoorn en een vaste plek voor koffieliefhebbers in de regio. De plotselinge sluiting zorgde voor verrassing bij klanten en personeel, die hun teleurstelling uitten op sociale media.
Details over de oorzaken van het faillissement zijn nog onduidelijk. De eigenaar heeft sinds het Facebookbericht geen verdere uitspraken gedaan. De toekomst van het pand en een mogelijke doorstart van het merk is onzeker.


