De ANWB heeft leden en klanten opgeroepen om vrijdag alleen contact op te nemen voor pechhulp als het echt noodzakelijk is. De oproep komt te midden van extreme temperaturen die de dienstverlening onder druk zetten.

Eva-Marie Beij, directeur van de ANWB Wegenwacht, zei:

'We willen juist in deze extreme omstandigheden klaarstaan voor onze leden die het het hardst nodig hebben. Alle andere pechgevallen helpen we graag weer als de temperaturen iets gedaald zijn.'

De organisatie geeft prioriteit aan noodgevallen en ernstige pech om ervoor te zorgen dat de beschikbare hulp gaat naar wie die het meest nodig heeft tijdens de hittegolf.